0
مشاوره رایگان
021-77568212
0

چرا باید وب سایت واکنشگرا داشته باشیم؟

برای دریافت فایل صوتی این پادکست ، به کانال رسمی محمد علی شهبازی در تلگرام بپیوندید .

در این پاکدست می خواهیم در خصوص طراحی وب ریسپانسیو یا RWD صحبت کنیم . ریسپانسیو وب دیزاین (Responsive Web Design) در حدود 5 ، 6 سال هست که معرفی شده و رفته رفته تمام وب سایت ها ملزم به استفاده از این تکنولوژی در وب سایت خودشون هستند . در این پاکدست می خواهیم سه تا از مهمترین دلایل مهاجرت به سمت وب سایت های ریسپانسیو رو خدمتتون عرض کنیم .

مورد اول و تقریبا مهمترین دلیل این است که اکثر کاربران در سرتاسر دنیا مجهز به تبلت ، موبایل و دستگاه های هوشمند هستند که اکثر جستجوهای خود را در اینترنت توسط این دستگاه ها انجام می دهند . در گذشته این طور نبود و کامپیوترها و لپ تاپ ها تنها دستگاه هایی بودند که کاربران با آن ها از وب سایت ها دیدن می کردند و به جستجو می پرداختند . اما تقریبا از سال 2010 به بعد روند تولید و استفاده کاربرها از دستگاه های هوشمند مثل موبایل ها و تبلت ها و ... بسیار بیشتر و بیشتر شد و حتی به سمتی حرکت می کنیم که شاید در آینده یا حتی در حال حاضر ، بتوانیم توسط ساعت های هوشمند به اینترنت متصل بشیم و به جستجو بپردازیم .

دلیل دوم ، SEO یا بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو است . در حال حاضر موتورهای جستجویی مثل  Google که بیش از 80% جستجوها در سراسر دنیا و در کشور ایران بیش از 95% جستجوها توسط این موتورها انجام می شود ، اهمیت بسیار زیادی برای وب سایت هایی قائل می شود که ریسپانسیو هستند و کاربر مجبور نیست فقط از دستگاهی مثل کامپیوتر و یا لپ تاپ برای وارد شدن به آن وب سایت استفاده کند . این یک مزیت بسیار بزرگ است که Google  امتیازی را برای وب سایت هایی که ریسپانسیو نیستند در نظر نمیگیرد و اگر وب سایت شما دارای قابلیت ریسپانسیو باشد قطعا امتیاز به مراتب بیشتری را خواهد داشت .

 

 

مورد سوم ، اگر قبلا وب سایتتون ریسپانسیو نبود و می خواستید کاربرهایی که با موبایل ، لپ تاپ ، تبلت و سایر دستگاه ها با رزولوشن های متفاوت را پشتیبانی می کردید ، باید برای هرکدام نسخه مجزایی را طراحی می کردید . اما تکنولوژی وب ریسپانسیو این موضوع را به طور کلی برطرف کرده است . یعنی محتوای وب سایت شما را مانند یک مایع در نظر می گیرد که این مایع را اگر در یک لیوان بریزید شکل یک لیوان به خود می گیرد و اگر در یک ظرف بزرگتر بریزید شکل همان ظرف را به خود می گیرد و هیچگونه محدودیتی در سایز نمایشگر کاربر ندارد و کاربر به راحتی میتواند با موبایل ، لپ تاپ ، تبلت ، مانیتور و نمایشگرهای عریض و حتی در آینده ای نزدیک با نمایشگرهای خیلی کوچک مثل ساعت های هوشمند یا گجت های پوشیدنی ، وب سایت شما را بدون مشکل باز کند ، و شما دغدغه ای از این بابت ندارید که کاربر شما به دلیل پایین بودن تکنولوژی اش ، مشاهده وب سایت شما را از دست بدهد .

 

برای دریافت فایل صوتی این پادکست ، به کانال رسمی محمد علی شهبازی در تلگرام بپیوندید .

 

Comments (0)

هیچ نظری برای این پست ثبت نشده

نظر خود را بنویسید

  1. درج نظر به عنوان مهمان! عضو شوید و یا وارد حساب کاربری شوید
Attachments (0 / 3)
Share Your Location