0
مشاوره رایگان
021-77568212
0

چرا نباید شبکه های اجتماعی را به عنوان بستر اصلی کسب و کار انتخاب کرد؟

این روزها شبکه های اجتماعی تبدیل به بستر هایی شدند برای کسب و کار افراد اما کسب و کار هایی که روی شبکه های اجتماعی نباشند و صرفا پایه ای جز شبکه های اجتماعی نداشته باشند کاملا فراوان هستند و به هیچ عنوان قابل اتکا نیستند,به همین خاطر است که می گوییم شبکه های اجتماعی را نباید به عنوان بستر اصلی کسب و کار انتخاب کرد.

 

social media forbidden

 

دلایل قابل اتکا نبودن شبکه های اجتماعی

دلایل زیادی وجود دارد که نباید کسب و کارها را روی شبکه های اجتماعی بنا کرد و به هیچ عنوان شبکه های اجتماعی نباید گزینه اصلی شما برای فروش و پایه گذاری کسب و کارتان باشند.

 

خطر فیلترینگ

همانطور که تلگرام پس از چندین سال فعالیت در ایران فیلتر شد و باعث ریزش بسیاری از کاربران شد بعید نیست که همین اتفاق برای اینستاگرام هم بیفتد،که در این صورت شما بخش زیادی از مشتریان خود را از دست می دهید.

 

social media management

 

عدم داشتن امکانات کافی

مثلا اینستاگرام صرفا به شما قابلیت درج تصویر و متن را می دهد و به هیچ عنوان شما نمی توانید برای محصولات یا سرویس های خود دسته بندی تعریف کنید،کاربر بتواند جستجو کند و بحث پرداخت آنلاین را نمی توانید داشته باشید و ...

 

از دست دادن موتور جستجو گوگل

شما اگر کل کسب و کارتان روی شبکه های اجتماعی مثل اینستاگرام بنا شده باشد و هیچ وبسایتی نداشته باشید در آن صورت موتور جستجو گوگل را از دست می دهید.یکی از روش هایی که فوق العاده در بحث فروش و بازاریابی تأثیر دارد بازاریابی از طریق موتورهای جستجو و بحث سئو است،زیرا کاربران این روزها وقتی دنبال اطلاعات خاصی هستند اولین کاری که می کنند سراغ گوگل می روند و آن را در موتور جستجوی گوگل جستجو می کنند.

 

social media promote brand

 

 

هر ابزاری مخاطب خودش رو داره!

دلیل بعدی برمی گرده به اینکه هر ابزاری و هر سرویسی مخاطب خاص خودش را دارد و این دلیل نمیشه که افرادی که در اینستاگرام هستند حتما در تلگرام هم هستند و یا حتما در گوگل جستجو می کنند و به تمامی این ابزار ها دسترسی دارند و میشه گفت به تمام این حوزه ها علاقمند اند.
هر کدام ار این ابزار ها و گروه ها جامعه ی مخاطب خودش را دارد و شما اگر تمرکزتان را فقط روی یک حوزه بگذارید به طبع مخاطبین قابل توجهی را از دست می دهید . برای مثال اینستاگرام یک شبکه اجتماعی است که کاربران به قصد تفریح و به اشتراک گذاری لحظاتشان از آن استفاده می کنند اما کاربرانی که دنبال خرید کردن هستند و دنبال برست آوردن اطلاعات به صورت جدی هستند شاید خیلی از اینستاگرام استفاده نکنند و سراغ گوگل و یا وبسایت های دیگر بروند و اگر شما صرفا توجهتون رو روی یکی از این حوزه ها بگذارید مخاطبین قابل توجهی را که در سایر بخش ها هستند را از دست می دهید.سعی کنید در حوزه کاری خود حتما تمام کانال ها را پوشش دهید و از تمام حوزه های ممکن اقدام به بازاریابی و فعالیت کنید.

 

 

اعتماد کاربران

به یاد داشته باشید اعتماد کاربران برای خرید به وبسایت ها بیشتر از شبکه های اجتماعی است زیرا در وبسایت ها اولا امکانات بیشتری وجود دارد و به واسطه ی همان امکانات کاربر اعتماد بیشتری می کند،بحث پرداخت آنلاین ها قابل ردیابی و رهگیری است.وبسایت هایی که دارای نماد الکترونیک هستند که کامل تحت نظراند و هیچگونه تخلفی را نمی توانند انجام دهند و با کوچکترین تخلفی باهاشون برخورد میشه و قابل پیگیری است.

 

Social Media Tools

 

 

شبکه های اجتماعی ابزار بازاریابی هستند ، نه پایه کسب و کار!

در نهایت این را در نظر داشته باشید که شبکه های اجتماعی صرفا ابزاری برای بازاریابی هستند نه برای پایه ی اصلی یک کسب و کار شما اگر بخواید اصولی و حرفه ای یک کسب و کار در فضای مجازی و بازار آنلاین داشته باشید بدون شک باید یک وبسایت قوی در حوزه ی کاری خودتان داشته باشید که شامل تمام محصولات و سرویس های شما باشد ،اطلاعات کاملی از شما،نمونه کارهایتان،پروژه هایی که انجام داده اید،نظرات مشتریان و ... که هم شما به آن ها احتیاج دارید و هم کاربر و از شبکه های اجتماعی صرفا باید برای بازاریابی خود استفاده کنید یعنی از این ابزار ها استفاده کنید تا کاربرانی که در آن حوزه ها هستند شما را ببینند و در نهایت کاربرتان را وارد وبسایت تان کنید و از آن طریق بتوانید محصول و یا سرویس تان را به آن ها عرضه کنید.

داشتن وبسایت خیال شما را از چندین جهت راحت می کند،اولا که موتور جستجو گوگل را در اختیار دارید و قشر زیادی از کاربران از آن طریق وارد وبسایت شما می شوند که اتفاقا کاربران و مشتریان هدفمند هستند یعنی افرادی از آن طریق وارد وبسایت شما می شوند که دنبال محصول و خدمات شما هستند و خود همین مورد احتمال فروش آن سرویس و یا محصول شما را بسیار بالا می برد چون کاربر خودش شما را پیدا کرده نه اینکه شما بخواید چیزی را به زور به کاربر بفروشید.

 

social media app

 

پس اگر می خواهید به شکل حرفه ای کسب و کارتان را آغاز کنید و وارد فضای مجازی و حوزه ی آنلاین شوید اولین قدم برای کسب و کار شما داشتن یک وبسایت کاملا حرفه ای است و اگر صرفا بخواید با یک پیج یا یک کانال شروع کنید باید آمادگی مقابله با هر اتفاق غیر قابل پیش بینی را داشته باشید.
شاید پیج ها و کانال هایی دیده باشید که اعضای خوب و فروش خوبی دارند و بگید که دلیلی نیست که بخواهید هزینه ای پرداخت کنید برای داشتن وبسایت،اما این را در نظر داشته باشید شما اگر در حال حاضر این میزان فروش را دارید مثلا x تومان فقط با یک پیج یا یک کانال خیلی راحت با داشتن یک وبسایت به راحتی می توانید آن را تبدیل به 3x تومان کنید و خیلی راحت بتوانید به آن افزایش چشم گیری دهید.

Comments (0)

هیچ نظری برای این پست ثبت نشده

نظر خود را بنویسید

  1. درج نظر به عنوان مهمان! عضو شوید و یا وارد حساب کاربری شوید
Attachments (0 / 3)
Share Your Location