0
مشاوره رایگان
021-77568212
0

لزوم و چگونگی راه اندازی کسب و کار آنلاین

در طی این مدت جلسات مشاوره ی مختلفی را داشتم که اکثر آن ها در رابطه با افرادی بود که کسب و کارهای سنتی داشته اند و قصد دارند که آن را به یک کسب و کار آنلاین و دیجیتال تبدیل کنند و چیزی که بین اکثر آن ها یکسان بود این بود که اطلاعات زیادی در این رابطه نداشتند . به همین دلیل ما این مقاله را گردآوری کردیم که این اطلاعات را در اختیار این دسته از عزیزان قرار دهیم تا لزوم داشتن یک کسب و کار آنلاین و نحوه راه اندازی اولیه آن را فرابگیرند.

 

کسب و کار آنلاین

همانطور که می دانید با توجه به وضع اقتصادی کشور بسیاری از کسب و کارهایی که به صورت سنتی هستند و مغاره دارند و کسب و کارشان آنلاین نیست ، با رکود زیادی مواجه شده اند و دلیل آن این است که مدل کسب و کارها در حال تغییر است. مثلا در یک حوزه خاص اگر بخواهیم بررسی کنیم می توان به تپسی ، اسنپ و ... اشاره کرد که باعث شد بسیاری از صاحبان آژانس ، کسب و کارشان کاملا نابود شود و دست به اعتراض علیه اسنپ و تپسی بزنند که نتیجه ای نیز برایشان نداشت . در واقع ماهیت آن کسب و کار از بین نرفته فقط مدل آن عوض شده و مردم به نوع دیگری از آن استفاده می کنند . این موضوع نشان دهنده این اس که که مدل کسب و کارها در حال تغییر می باشند . اگر شما قصد خرید کالا یا خدماتی را داشته باشید ، به عنوان مثال قصد خرید لباسی را داشته باشید شما باید زمان بسیار زیادی را صرف کنید تا در مکان ها و مغازه های مختلف بچرخید تا آن لباسی که مد نظرتان هست را پیدا کنید یا از قیمت ها اطلاع پیدا کنید. اما همین اتفاق را به صورت آنلاین تصور کنید . شما می توانید با همان موبایل و یا تبلتی که دارید بین فروشگاه های آنلاین با کمترین اتلاف وقت بچرخید و آن چیزی که مدنظرتان هست را با جزئیات دقیق تر بررسی کنید و همان چیزی که می خوهید را سفارش دهید و درب منزلتان تحویل بگیرید . این مثال برای سایر خدمات هم صادق است و باعث می شود در زمان و پول صرفه جویی شود و همچنین با بالاترین کیفیت نیز ارائه شود.

 

 

online marketing

 

به دو دلیل مردم خیلی راغب نیستند که کسب و کارشان را آنلاین کنند!

یکی اینکه کلا ما مردمی هستیم که در مقابل تغییرات مقاوم هستیم . برای مثال اگر بانک ها اعلام نمی کردند که دیگر نمی توان از خود بانک ها قبض را پرداخت کرد ، همچنان شما افرادی را می دیدید که با قبض هایشان به بانک می روند و در نوبت می ایستند تا قبض هایشان را پرداخت کنند . این در حالیست که همین کار را شما می توانید به صورت آنلاین و بسیار راحت تر انجام دهید.

یکی دیگر از دلایل آن این است که تردید داریم و مدام می ترسیم! مثلا جایی شنیدیم که پول کسی از این طریق خورده شده و ... و همین باعث شده که ما به سمت کسب و کار آنلاین نرویم ، در حالیکه وقتی همین مسائل را دقیق بررسی می کنیم متوجه می شویم که مقصر خود شخص است . به عنوان مثال فردی که رمز عابر بانک خودش را روی جلد کارت نوشته یا رمز را به قدری ساده انتخاب می کنند که قابل دستیابی می شود و یا به راحتی به افراد مختلف اطمینان می کنند . این مواردی است که مقصر خود فرد است و دلیلی بر خطرناک بودن فضای اینترنت نیست . به هر حال در هر فضایی مخاطراتی هم هست ، اما زمانی هست که بعضی از کسب و کار ها به شرایطی می رسند که دیگر چیزی برای از دست دادن ندارند و در معرض ورشکستگی هستند و آنجاست که می آیند و این ریسک را انجام می دهند و کسب و کارشان را دگرگون می کنند که اگر در این مسیر درست قدم بردارند کاملا به نتیجه دلخواه خودشان یعنی افزایش مشتری و فروش می رسند.

 

 

online business

 

فرق یک مغاره با یک کسب و کار آنلاین چیست؟

شما زمانی را در نظر بگیرید که قصد شروع یک کسب و کار را دارید . برای مثال قصد راه اندازی یک رستوران یا یک فروشگاه پوشاک را دارید ، اگر بخواهید سنتی فکر کنید ، باید اول یک مغازه را اجاره یا خریداری کنید که در همین قدم اول شما در بهترین حالت برای اولین ماه کاریتان باید حدو 15 تا 20 میلیون تومان پول کنار بگذارید (فقط برای اجاره ی محل) همچنین بسیاری از هزینه های دیگر مثل هزینه دکوراسیون ، اجناس و ... هم هست . یعنی باید یک سرمایه اولیه بالایی را در نظر بگیرید تا به مرحله ای برسید که کسب و کارتان آماده استارت شود . همچنین اگر در محل مناسب کار را شروع کرده باشید و تمام المان ها را خوب رعایت کرده باشد از ماه اول و یا دوم به درآمد می رسید.

 

 

deifference between shop and online shop

 

همین زمان و همین شرایط را اگر بخواهیم در کسب و کار آنلاین بررسی کنیم :
شما برای کسب و کار آنلاین می توانید از یک پیج اینستاگرام شروع کنید (که فقط در همین ایران حدود 47 میلیون نفر آن از این ابزار استفاده می کنند) . میزان رشدتان را در برابر یک مغازه سنتی بررسی کنید . شما اگر در اینستاگرام درست فعالیت کنید و به درستی تبلیغات کنید و بازاریابی تان قوی باشد ، به یک رشد بسیار زیادی می رسید . اما در یک مغازه شما به این زودی به این مرحله نمی رسید . باید حداقل مغازه شما در یک محل مناسب باشد ، آن ناحیه کشش آن قیمت ها و محصولات را داشته باشند و بسیاری از مسائل دیگر . اما در کسب و کار آنلاین شما با یک تبلیغ بسیار ساده خودتان را به میلیون ها نفر نشان می دهید . همچنین اگر بخواهید در مغازه تان درآمدتان را افزایش دهید ، مجبور هستید که یا مغازه بزرگتری را تهیه کنید یا هزینه ای را بگذارید تا کالا های بیشتری تهیه کنید تا در ازای آن بتوانید در آمد بیشتری هم داشته باشید ، اما برای حوزه ی آنلاین ، شاید به یک صدم آن هم نیازی نداشته باشید و شما صرفا با داشتن یکسری محصول و سرویس و ارائه ی آن ها به مشتریان تان به آن درآمد دلخواهتان برسید بدون اینکه بخواهید هزینه بیشتری صرف کنید.

 

 

کسب و کار دیجیتال

 

 

شما اگر بخواهید مغازه داشته باشید باید هرروز رمانی را بگذارید تا در آن حضور داشته باشید اما در بستر کسب و کار آنلاین مغازه شما در 24 ساعت شبانه روز در معرض دید بسیاری از افراد در همه جای کشور و بعضا دنیا قرار میگیرد . که این موضوع باعث صرفه جویی در زمان شما می شود و حتی به شما کمک می کند که بتوانید کسب و کار های دیگری هم داشته باشید . به نظر می رسد که زمان آن رسیده است که شما هم کسب و کار آنلاین خودتان را شروع کنید و اگر همچنان در حال مقاومت هستید ، نباید انتظار فروش بسیار زیادی را داشته باشید . قطعا برای شما هم پیش آمده که در اینستاگرام یا تلگرام کسب و کارهایی را دیده باشید که فروش بسیار زیادی دارند و شما ببینید که روز به روز بر تعداد مشتریان و فروش شان افزوده می شود و در آمدشان در حال افزایش است و شاید این سوال برای شما پیش آمده باشد که چرا فلانی یا حتی خود ما یک سابقه بسیار زیادی داریم و مثلا در بهترین جای بازار مغاره داریم ، ولی شیبی نزولی را طی می کنیم! این ها مسائلی هست که با یک بررسی ساده می توانید به آن ها برسید .

اما زمان آن فرا می رسد که بخوهیم کسب و کارمان را راه اندازی کنیم . خیلی از افرادی که با ما مشاوره داشتند این مورد را نمی دانستند که از کجا شروع کنند . اکثر این موارد با بودجه ی خیلی کمی می خواستند شروع کنند و یا بهضی ها بودجه ای هم نداشتند!

 

 

کسب و کار آنلاین

 

 

در قدم اول پیشنهاد می کنیم یک پیج اینستاگرام برای خودتان راه اندازی کنید اما در همین قسمت یک سری نکات هست که باید رعایت کنید که من در دوره کسب و کار در مسیر اینستاگرام آن ها را کاملا توضیح داده ام که چطور باید یک پیج ساخته شود ، چگونه بازاریابی کنید ، چطور فالوور های بیشتری بگیرید و ... . کسی که امروز شما را فالو می کند همین امروز از شما خرید نمی کند و مشتری شما نمی شود ، باید زمان بگذرد ، کارهای شما را بررسی کند ، مشتری های شما و رضایتشان را بررسی کند تا در نهایت از شما خرید کند . احداث یک پیج اینستاگرام و شروع کسب و کار با اینستاگرام کار زیاد سختی نیست ولی نیاز به یک دانش اولیه دارد.
اما اگر می خواهید کسب و کارتان رونق بیشتری داشته باشد و سیر صعودی داشته باشید ، پیشنهاد می کنیم که به صورت همه جانبه در حوزه آنلاین فعالیت کنید اما این مورد برای شما شامل هزینه هایی خواهد بود. اما اگر با هزینه ای که برای کسب و کار سنتی لازم است ، مقایسه کنیم ، هزینه ای که در این زمینه لازم دارید ، بسیار ناچیز است . پیشنهاد ما داشتن یک وب سایت مناسب و تمرکز بر روی بازاریابی آن از طریق موتور جستجوی گوگل ، شبکه های اجتماعی ، مواردی مثل ایمیل مارکتینگ و ... هست که می تواند شما را به آنچه تصور می کنید ، در مدت زمان خیلی کمتر و با هزینه کمتری برساند . برای این منظور شما نیاز دارید که یا دانش اولیه ای در این زمینه داشته باشید و یا آن را به شرکت ها و یا افرادی که در حوزه دیجیتال مارکتینگ و بازاریابی فعالیت می کنند بسپارید تا این کار را به بهترین شکل برای شما انجام دهند.

اگر همچنان تردید دارید که وارد حوزه آنلاین بشوید یا نه ، پیشنهاد می کنم یک سری به اینستاگرام بزنید ، تبلیغاتی که از پیج های مختلف می شود را ببینید و نظرشان را بپرسید که این مسیر چه تحولی در کسب و کارشان داشته است .

پس فرصت را از دست ندهید و تا دیر نشده و رقبایتان از شما جلو نزدند و سهم بیشتری از بازار را تصاحب نکره اند ، کسب و کار آنلاین خودتان را شروع کنید.

Comments (0)

هیچ نظری برای این پست ثبت نشده

نظر خود را بنویسید

  1. درج نظر به عنوان مهمان! عضو شوید و یا وارد حساب کاربری شوید
Attachments (0 / 3)
Share Your Location