0
مشاوره رایگان
021-77568212
0

چرا باید گواهینامه امنیتی SSL داشته باشیم؟

روز به روز شاهد افزایش استفاده وب سایت ها از گواهینامه امنیتی SSL هستیم و همانطور که می بینید ، رفته رفته ، HTTP جای خود را به HTTPS می دهد . اما دلیل این کار چیست؟ چرا در حال حاضر استفاده از SSL یک ضرورت به حساب می آید؟ در این مقاله به بررسی و تشریح گواهینامه امنیتی SSL و ضرورت استفاده از آن خواهیم پرداخت .

 

گواهینامه امنیتی SSL چیست؟

کلمه SSL مخفف عبارت Secure Socket Layer به معنای "لایه امن پروتکل" است و یکی از پروتکل‌های استاندارد ، جهت انتقال داده‌ها بین سرویس دهنده (Server) و سرویس گیرنده (Client) به صورت رمزنگاری شده می باشد .

 

SSL چگونه کار می کند؟

یک پروتکل استاندارد و رایج امنیتی ، بر پایه رمزنگاری می باشند که در آن ، داده‌ های رد و بدل شده بین سرویس دهنده (Server) و سرویس گیرنده (Client) توسط کلیدهای خصوصی و عمومی رمزنگاری (Encrypt) شده و در سمت دیگر رمزگشایی (Decrypt) می‌شود . امنیت در این پروتکل دو طرفه می باشد ؛ یعنی در هر دو طرف ، فرایند رمزنگاری و رمزگشایی انجام می‌گیرد . بسیاری از سرویس دهندگانی که اطلاعات و داده‌های حساس مانند اطلاعات کارت‌های بانکی (مثلاً در شبکه بانکی کشور) ، کارت‌های شناسایی ، رمزهای عبور مهم و ... را بین خود و سرویس گیرنده رد و بدل می‌کنند ، از پروتکل‌های امنیتی مانند SSL استفاده می‌کنند .

وب سایت‌هایی که از پروتکل امن SSL جهت رمزگذاری داده‌ها استفاده می‌کنند ، معمولاً از طریق پروتکل HTTPS (به جای حالت عادی و غیر امن آن یعنی HTTP) با سرویس گیرنده‌ها ارتباط برقرار می‌کنند . در مرورگرها ، اینگونه وب سایت‌ها معمولاً با علامت قفل سبز (به معنای ارتباط امن) نشان داده می‌شوند . مانند وب سایت ما (به بالای صفحه و قفل سبزرنگ آدرس بار مرورگر خود دقت کنید)

 

SSL رایگان

 

چرا در حال حاضر استفاده از SSL یک ضرورت می باشد؟

دلایل متعددی برای استفاده از SSL و لزوم وجود آن در سایت وجود دارد که مهمترین آن افزایش امنیت وب سایت و همچنین بهبود رتبه سایت در نتایج موتور های جستجو مانند گوگل و یا سئو می باشد . تا حدودی می توان گفت که دلیل دوم برای اکثر وب سایت های عمومی ، دلیل مهم تری نسبت به مورد اول (افزایش امنیت سایت) می باشد ، چرا که امن بودن نرم افزار سایت و همچنین سرور ، تاثیر به مراتب بیشتری در امنیت کلی وب سایت دارا می باشد و گواهینامه امنیتی SSL صرفا یک لایه امنیتی دیگر به امنیت سایت شما اضافه خواهد کرد .

اما اخیرا یکی از معیار های رتبه بندی گوگل ، استفاده کردن از SSL می باشد و یکی از عوامل مهمی است که روز به روز بر اهمیتش در رتبه بندی اضافه می شود و شما می توانید به راحتی با استفاده کردن از گواهینامه امنیتی SSL ، رتبه خود را در نزد موتور های جستجو بالاتر برده و وب سایت خود را در نزد گوگل محبوب تر کنید .

همجنین به دلیل نمایش نسبتا متفاوت و زیبا تر آدرس وب سایت شما در آدرس بار مرورگر کاربر ، این مورد باعث افزایش اعتماد و جلب توجه کاربران وب سایت شما نیز می گردد .

 

اگر از SSL استفاده نکنم چه می شود؟

رفته رفته گوگل در حال اخطار دادن به وب سایت هایی است که از SSL استفاده نمی کنند و به مرور شما نیز این اخطار را در Search Console و یا همان Google Webmaster Tools دریافت خواهد کرد . در حال حاضر داشتن SSL یه مزیت محسوب می شود اما در آینده بسیار نزدیک یک الزام خواهد بود (همانند ریسپانسیو بودن وب سایت) و در صورتی که این الزام را رعایت نکنید ، با افت شدید رتبه در گوگل و حتی حذف در نتایج جستجو مواجه خواهید شد و علاوه بر آن ، شانس بالاتر بردن امنیت وب سایت خود و داده های تبادل شده میان وب سایت شما و کاربرانتان را از بین خواهید برد . پس همین الان عجله کنید و اقدام به تهیه SSL برای وب سایت خود نمایید!

 

چطور SSL را تهیه و بر روی سایتم نصب و فعال کنم؟

این کار خیلی پیچیده نیست! شما می توانید خیلی ساده و از طریق پرتال مشتریان ما ، اقدام به خرید گواهینامه امنیتی SSL نمایید و درخواست نصب رایگان آن را برای ما ارسال کنید . لازم به ذکر است که اگر از سرور های ما استفاده می نمایید به صورت خودکار ، SSL برای تمام اکانت ها به صورت کاملا رایگان ، نصب و راه اندازی می شود و به همین سادگی می توانید از داشتن گواهینامه SSL بر روی وب سایت خود بهره ببرید و علاوه بر افزایش امنیت وب سایت خود ، در موتور های جستجو مانند گوگل نیز رتبه خود را به طرز چشمگیری افزایش داده و بالای سر رقبای خود قرار بگیرید .

Comments (0)

هیچ نظری برای این پست ثبت نشده

نظر خود را بنویسید

  1. درج نظر به عنوان مهمان! عضو شوید و یا وارد حساب کاربری شوید
Attachments (0 / 3)
Share Your Location