0
مشاوره رایگان
021-77568212
0

خطر جدی برای کسب و کارهای آنلاین

حتما کسب و کارهای بسیاری را دیده اید که در یک بازه زمانی خیلی کوتاه رشد چشم گیری داشته اند، تبلیغات زیادی انجام داده اند و برای مدتی فروش خیلی زیادی داشته اند اما به یکباره از دور خارج شده اند. دلیل این موضوع چیست و چرا این کسب و کارها فقط در یک بازه زمانی محدودی توانسته اند رشد کنند، در اوج باشند و بعد از آن از بین بروند؟ در این مقاله نکات بسیار مهم و جالبی را در این زمینه با شما درمیان می گذارم.

خطر جدی برای کسب و کارهای آنلاین

یک مشکل و خطر بسیار مهم برای کسب و کارهایی که فقط به صورت آنلاین درحال فعالیت هستند اتفاق می افتد این است که  اگر هر مشکلی برای آن کانال یا پیج شان به وجود بیاید کاملا کسب و کارشان نابود می شود. خیلی از کسب و کارهایی که امروزه می بینم کسب و کارهایی هستند که صرفا فعالیت شان یک کانال یا پیج است و اگر به هر دلیلی مشکلی برای کانال و پیج شان و یا به طور کلی برای اینستاگرم و تلگرام به وجود بیاید ممکن است  کسب و کار در حوزه آنلاین را ازدست بدهند و ارتباطشان با مخاطبین شان از بین برود.ممکن است که همین حالا وضعیت و فروش خیلی خوبی داشته باشند، اما مشکل در این است که به همین کانال و یا پیج اکتفا می کنند و پایه های کسب و کار آنلاین خودشان را محکم نمی کنند و این پایه ها همیشه لغزان است، چرا که هیچ وبسایتی و یا کانال دیگری همراه این کسب و کار نیست و اگر روزی به هر دلیلی برای کانال یا پیج شان مشکلی پیش بیاید تعداد بسیار زیادی از مخاطبین شان را از دست می دهند.

خطر جدی برای کسب و کارهای آنلاین

مزایای داشتن وبسایت

امکان جستجو پیشرفته

نکته اول این است که شما با داشتن مثلا یک کانال تلگرام یا یک پیج اینستاگرام به هیچ وجه امکاناتی را که یک وبسایت در اختیارتان قرار می دهد را ندارید. مثلا فرض کنید شما یک فروشگاه لباس هستید و تنوع زیادی از لباس ها را دارید، در کانال تلگرام یا پیج اینستاگرام کاربر قابلیت سرچ ندارد و باید تک تک محصولات را جستجو کند تا نتیجه مورد نظرش را پیدا کند، اما در وبسایت شما می توانید محصولات را کامل دسته بندی کنید، فیلتر بگذارید و به این شکل کاربر به راحتی می تواند محصول مورد نظرش را پیدا کند و سفارش دهد.

کسب و کار آنلاین

نحوه سفارش

نکته دیگری که وجود دارد بحث سفارش دادن است. شما در شبکه های اجتماعی امکان سفارش دادن را ندارید. در شبکه های اجتماعی برای ثبت سفارش و پرداخت وجه باید یک شماره کارت به مشتری بدهید، مشتری پس از پرداخت برای شما یک رسید ارسال کند، یا با استفاده از درگاه های آنلاین یک لینک ایجاد کنید، لینک را در اختیار مشتری قرار دهید، مشتری پس از پرداخت از طریق لینک برای شما رسید ارسال کند. اما در وبسایت چنین مسائلی وجود ندارد، مشتری به راحتی وارد وبسایت می شود، محصولات مورد نظرش را به سبد خرید اضافه می کند و در نهایت مبلغ برایش محاسبه می شود و می تواند از طریق درگاه پرداخت کند، شما هم کافیست وارد لیست سفارشان در پنل مدیریت شوید و ببینید که چه سفارش هایی تکمیل شده اند و شما فقط محصول را برایشان ارسال کنید.

مبحثی که الان مطرح شد صرفا یک مقایسه خیلی ساده برای بعد امکانات بین کسب و کارهایی که پایه کسب و کار آنلاین شان فقط شبکه های اجتماعی است با کسب و کارهایی که پایه شان وبسایت است و چهار ستون استواری دارند.

موتورهای جستجو گوگل

شما زمانی که برای کسب و کارتان وبسایت دارید، موتور جستجوی گوگل هم به شما کمک می کنند تا با سئو در کلید واژه های پر سرچ حوزه کاری تان رتبه بگیرید و از طریق گوگل هم دیده شوید، اما کسب و کارهای تلگرامی و اینستاگرامی این قابلیت را ندارند و صرفا فقط در همان شبکه های اجتماعی دیده می شوند. به این نکته توجه کنید که درست است امروزه افراد بیشتر زمان خودشان را در شبکه های اجتماعی می گذرانند اما بسیاری از افراد هم هستند که زمانی که تصمیم شان برای خرید محصولی جدی می شود ابتدا وارد گوگل می شوند و در رابطه با آن محصول اطلاعات جمع آوری می کنند.

ریسک کسب و کار آنلاین

کلام آخر

یادتان باشد که مهم ترین و اصلی ترین بستر در کسب و کار آنلاین وبسایت است، شما زمانی که وبسایتی ندارید به هیچ عنوان کسب و کارتان پایه و اساس محکمی ندارد. اگر هنوز برای کسب و کار خودتان وبسایت ندارید مطمئن باشید که پایه های کسب و کارتان بسیار لغزان هستند و این می تواند ضرر بسیار بزرگی را به شما بزند و در آینده ای نزدیک شما را دچار ضرر و زیان بسیار زیادی کند، پس همین امروز به فکر یک وبسایت برای کسب و کارتان باشید تا بتوانید این بستر را تقویت کنید و در کنار آن دیگر شاخه های دیجیتال مارکتینگ را هم تقویت کنید.

Comments (0)

هیچ نظری برای این پست ثبت نشده

نظر خود را بنویسید

  1. درج نظر به عنوان مهمان! عضو شوید و یا وارد حساب کاربری شوید
Attachments (0 / 3)
Share Your Location