0
مشاوره رایگان
021-77568212
0

چطور اینترنتی بفروشم؟

چطور اینترنتی بفروشم؟

یکی از سوالاتی که امروزه ذهن بسیاری از کاربران را درگیر خود کرده ، این است که برای شروع کسب و کار آنلاین و داشتن فروش اینترنتی و استفاده از فضاهایی مثل اینستاگرام ، تلگرام و شبکه های اجتماعی  و ... برای تبلیغات و فروش محصولات ، چه کاری باید انجام دهیم و اینکه اصطلاح دیجیتال مارکتینگ چیست و چه کاربردی دارد؟ در این مقاله به شما آموزش می دهیم که قدم اول ورود به دنیای تجارت آنلاین چیست

 

فروش اینترنتی

اصطلاح دیجیتال مارکتینگ به این معنا است که شما از هر کانالی که در حوزه آنلاین و فضای مجازی وجود دارد و مخاطبین در آن حضور دارند ، برای بازاریابی و فروش محصول خودتان استفاده کنید ، که می تواند استفاده از شبکه های اجتماعی، وب سایت ها ، موتورهای جستجو و .... باشد.

 

فروش اینترنتی

 

چطور اینترنتی بفروشم؟

در اين مقاله قرار است به شما آموزش دهیم كه در قدم اول چطور كسب و كار انلاين خودتان را راه اندازي كنيد و وارد كدام يك از اين حوزه ها برای شروع کار شويد. همان طور كه مي دانيد شبكه هاي اجتماعي مثل اينستاگرام امروزه بالغ بر 40 ميليون نفر كاربر فعال در کشور دارد و اين يعني حدود نيمي از جمعيت كشور ما . در واقع می توان گفت كه هر شخصی كه دارای سن 12 تا 65 سال است بالطبع موبايل دارد و در موبايلش حتما برنامه اينستاگرام را دارد و در این فضا در حال فعالیت هست. همانطور كه مي دانيد حضور و فعاليت در اين شبكه اجتماعي هيچگونه هزينه اي براي افراد ندارد و اين ميتواند اولین گام برای شروع فعاليت شما در حوزه انلاين باشد.

 

شروع با ساخت پیج اینستاگرام!

اگر قصد شروع و راه اندازي كسب و كارتان را دارید و مي خواهيد فعاليت خودتان را در بستر انلاين شروع كنيد ، همين امروز يك صفحه اينستاگرام براي خودتان بسازيد و خيلي راحت شروع به تبليغات برند و کسب و کارتان نمایید. اما یادتان باشد که فعاليت در اين شبكه اجتماعي و درکل در هر زمينه اي نيازمند دانش و تخصص است . در قدم بعدي و بعد از اينكه اينستاگرام خودتان را راه اندازي كرديد و شروع به فعاليت هاي اوليه كرديد ، تا حدودی پيج تان رشد كرد ، به مخاطبين تان اضافه شد و بخشي از محصولات تان را معرفي كرديد ، می توانید برای بالا بردن فروش و گسترش کسب و کارتان شروع به راه اندازی یک وب سایت کنید. بعضي ها فكر مي كنند كه داشتن وب سايت نيازمند اين است كه یک برنامه نويس قوي باشید و يا چندین ميليون تومان هزينه كنيد ، اما به اين صورت نيست ، اگر خودتان وقت يا حوصله اش را داريد ، خيلي راحت مي توانيد با استفاده از نرم افزارهايي مثل جوملا و وردپرس كه CMS هاي متن باز هستند  (اگر خودتان تا حدودی با اين حوزه آشنايي داريد و وقت و زمان آن را هم دارید) می توانید تا سطح نسبتا قابل قبولي يك شروع نسبتا قابل قبول را با اين CMS ها داشته باشيد.اما چه وب سايتي؟

 

فروش آنلاین

 

طراحی سایت فروشگاهی برای فروش آنلاین

وب سايت را به این صورت به شما معرفي ميکنیم ؛ اگر در سطح حرفه اي طراحي گردد می تواند تا حد بسیار زیادی به راحت تر کردن امور كسب وكارتان و بالاتر بردن امكاناتي كه در اختيار مشتري قرار مي دهيد ، کمک می کند . علاوه بر آن اگر بر روی سئو وب سایت ، یعنی بر روی بهينه سازي آن برای موتورهای جست و جو كار شود ، شانس این را دارید که در گوگل و در نتایج اولیه دیده شوید. برای مثال اگر کارتان لوازم آرایشی بهداشتی ، پوشاک و یا هر زمینه دیگری است ، می توانید با داشتن وب سایتی که در کلیدواژه های مربوط به حوزه کاریتان در صفحه اول گوگل و در نتایج اولیه قرار دارد ، شانس فروش و دیده شدنتان را بیش از پیش کنید. می دانید فرقش مثل چیست؟ تفاوت آن مثل داشتن یک مغازه انتهای یک کوچه بن بست با داشتن یک مغازه در یک مسیر پر تردد مثل چهارراه ولیعصر در تهران است . دقیقا تفاوت یک وب سایت سئو نشده با یک وب سایتی که سئو شده و در اکثر کلیدواژه های حوزه کاری اش در صفحه اول گوگل است ، به این صورت است . کدام وب سایت شانس دیده شدن بیشتری دارد؟ کدام بیشتر می فروشد؟

 

طراحی سایت در فروش آنلاین

 

دیجیتال مارکتینگ

در حال حاضر با توجه به شرایط فعلی ، فعالیت همزمان روی هر دو مورد می تواند شانس بسیار زیادی را برای فروش شما داشته باشد . مورد اول اینستاگرام و مورد دوم وب سایت سئو شده است . یعنی اگر شما روی این دو زمینه و به صورت موازی فعالیت کنید ، شانس فروشتان را به بالای 10 برابر می رسانید. این موارد ، مواردی است که کاملا اثبات شده است و به هیچ وجه دور از عقل و منطق نیست . شما زمانی که بتوانید خودتان را جلوی چشم جامعه  بسیار وسیعی از مخاطبین قرار دهید ، این شانس را دارید که اگر محصول و قیمت تان مناسب باشد ، بتوانید بسیار راحت محصولات تان را بفروشید و افزایش چشم گیری را در درآمدتان تجربه کنید . اما در دیجیتال مارکتینگ روش های دیگری مثل ایمیل مارکتینگ ، ویدئو مارکتینگ ، بازاریابی محتوا و بسیاری از روش های دیگری هم وجود دارد که مهم ترین و پر بازده ترین آن ها در ایران و حتی دنیا ، این دو مورد است . که استارت اول شما باید با اینستاگرام باشد .

 

جمع بندی و نتیجه گیری

پس اگر قصد این را دارید که وارد حوزه آنلاین شوید و محصولات تان را در حوزه بسیار وسیعی به فروش برسانید ، یک مغازه 24 ساعته در اینترنت داشته باشید و هیچ محدودیت مکانی و زمانی ای نداشته باشید ، همین امروز صفحه اینستاگرام تان را راه اندازی کنید و در پی حرفه ای تر کردن آن باشید که البته ما برای این موضوع یک دوره جامع به نام کسب و کار در مسیر اینستاگرام داریم که به شما شیوه صحیح فعالیت تجاری و بازاریابی در اینستاگرام را آموزش می دهد و بدون نیاز به هیچ آزمون و خطایی ، اصول ، مقدمات و سطوح حرفه ای اینستاگرام را در آن یاد می گیرید . اما در قدم بعد حتما به سراغ تاسیس وب سایت بروید ، که  می توانید خودتان اقدام به راه اندازی آن کنید و یا اگر می خواهید به صورت حرفه ای شروع کنید ، آن را به یک تیم حرفه ای بسپارید و در قدم بعد به سراغ سئو و بهینه سازی سایت خود بروید . در نهایت و بعد از اینکه این دو بخش  را به صورت کامل راه اندازی کردید می توانید به سراغ سایر روش های دیجیتال مارکتینگ بروید تا فروش بیشتری را تجربه کنید.

 

 

Comments (0)

هیچ نظری برای این پست ثبت نشده

نظر خود را بنویسید

  1. درج نظر به عنوان مهمان! عضو شوید و یا وارد حساب کاربری شوید
Attachments (0 / 3)
Share Your Location